Leave Your Message
Prutegge i vostri ochji da a radiazione UV

Blog

Prutegge i vostri ochji da a radiazione UV

2024-07-10

Ancu s'ellu hè finitu l'estiu, hè impurtante di cuntinuà a prutezzione di i vostri ochji da a radiazione UV tuttu l'annu. U sole emette energia nantu à un largu spettru di lunghezze d'onda: luce visibile chì vede, radiazione infrarossa chì senti cum'è calore, è radiazione ultravioletta (UV) chì ùn pudete micca vede o sente. Parechje persone sò cunuscenti di l'effetti dannusu di u sole nantu à a pelle, ma assai ùn anu micca capitu chì l'esposizione à a radiazione UV pò ancu esse dannusu à l'ochji è a visione. È i nostri ochji ùn sò micca solu in risicu durante i mesi di l'estate. Ogni ghjornu, ch'ellu sia sole o nuvoloso, veranu o invernu, i nostri ochji è a visione pò esse dannatu da l'esposizione à a radiazione UV. U 40 per centu di l'esposizione UV si trova quandu ùn simu micca in pienu sole. Inoltre, l'UV riflessu hè ancu dannusu, aumenta l'esposizione, è radduppia u vostru risicu in certe cundizioni cum'è l'acqua o a neve - per esempiu, l'acqua riflette finu à u 100% di a luce UV è a neve riflette finu à u 85% di a luce UV.

 

Cosa hè a radiazione UV?

A luce cù una lunghezza d'onda menu di 400 nm (nanometri) hè definita cum'è radiazione UV è sò classificate in trè tippi o bande - UVA, UVB è UVC.

  • UVC:Lunghezza d'onda: 100-279 nm. Assorbutu cumplettamente da a capa d'ozonu è ùn presenta micca alcuna minaccia.
  • UVB:Lunghezza d'onda: 280-314 nm. Solu parzialmente bluccatu da a capa d'ozone è pò brusgià a pelle è l'ochji chì causanu effetti à cortu è longu per l'ochji è a visione.
  • UVA:Lunghezza d'onda: 315-399 nm. Ùn hè micca assorbutu da a capa di ozone è causanu u più dannu à a salute di l'ochji è a vista.

Mentre chì a luce di u sole hè a fonte principale di a radiazione UV, i lampi di bronzu è i letti sò ancu fonti di radiazione UV.

 

Perchè i vostri ochji anu bisognu di prutezzione UV ogni ghjornu?

A radiazione UV pò dannà seriamente i vostri ochji. Ùn ci hè micca quantità di esposizione à a radiazione UV chì hè sana per i vostri ochji.

 

Per esempiu, se i vostri ochji sò esposti à quantità eccessivi di radiazione UVB per un cortu periodu di tempu, pudete sperienze photokeratitis. Simile à una "sunburn of the eye", ùn pudete micca nutà alcun dolore o segni finu à parechje ore dopu l'esposizione; in ogni modu, i sintomi includenu rossu, sensibilità à a luce, lacrime eccessivu è un sensu di gritty in l'ochju. Sta cundizione hè cumuna à altitudini elevate nantu à i campi di neve altamente riflettenti è chjamatu cum'è cecità di neve. Fortunatamente, cum'è una brusgiata di u sole, questu hè generalmente tempurane è a visione torna à a normale senza danni permanenti.

 

L'esposizione à longu andà à a radiazione UV pò dannà a superficia di l'ochju (adnexa) è ancu e so strutture internu, cum'è a retina, un rivestimentu di l'ochju riccu di nervi chì hè utilizatu per vede. A radiazione UV hè ligata à parechje cundizzioni oculari è malatie cum'è cataratte è degenerazione maculare, chì risultatu in a perdita o diminuzione di a visione, è u cancer di l'ochju (uvela melanoma). Inoltre, i cancers di a pelle nantu à a palpebra o intornu à l'ochju è i cresciti nantu à l'ochju (pterygium) sò ancu cumunimenti ligati à l'esposizione longu à a radiazione UV.

 

Cumu pudete prutegge i vostri ochji da a radiazione UV?

Pudete prutezzione di i vostri ochji da a radiazione UV usendu una prutezzione di l'ochji adattata, purtendu un cappellu o caprettu cù un largu largu o usendu certi lenti di cuntattu. L'occhiali di sole duveranu avè una prutezzione UV adatta, trasmettenu u 10-25% di a luce visibile è assorbendu quasi tutta a radiazione UVA è UVB. Deve esse una copertura completa, cumprese lenti grandi chì sò liberi di distorsioni o imperfezioni. Inoltre, l'occhiali di u sole deve esse sempre purtatu, ancu quandu u celu hè coperto, postu chì i raghji UV ponu passà per i nuvuli. I scudi laterali o avvolgenti intornu à i frames sò megliu per u tempu allargatu fora è in u sole di u sole chì ponu impedisce l'esposizione incidentale.